salam

Rabu, November 24, 2010

PERKASA mahu bebas, tidak mahu dipandang serong


KUALA LUMPUR, PERKASA secara dasarnya hari ini menolak dan lebih berminat untuk tidak bergabung menjadi sebahagian daripada Barisan Nasional (BN) dengan alasan tidak mahu terikat dengan mana-mana parti politik.
Malah PERKASA juga berpendapat keputusan tidak menjadi ahli gabungan adalah satu pilihan tepat kerana ia tidak akan menyekat usaha mereka untuk memberikan pandangan dan pendapat.
Menurut Setiausaha Agung Perkasa Syed Hassan Syed Ali, buat masa sekarang pihaknya tidak akan menyertai mana-mana parti politik termasuk menjadi anggota gabungan BN.
“Buat setakat ini Perkasa lebih berminat untuk tidak bergabung atau menjadi ahli bersekutu dengan mana-mana parti politik.
“Sebabnya untuk kekal bebas tanpa terikat dengan mana-mana pihak.
“Apa jua dasar yang baik yang baik untuk rakyat, selari dengan Perlembagaan Negara, Perkasa akan bagi sokongan kepada mana-mana pihak,” katanya .
Beliau berkata jika berlaku perubahan dalam keputusan itu ia hanya dibuat ketika mesyuarat agung Perkasa.
“Apa pun Perkasa akan menyerah kepada perwakilan mesyuarat agung untuk memutuskan sama ada mahu memohon menjadi ahli gabungan atau bersekutu dengan BN.
“Ia perkasa dasar, maka keputusan terletak pada perwakilan mesyuarat agung Perkasa,”
Tambah Syed Hassan, sukar untuk Perkasa menjadi ahli gabungan dalam BN kerana ahli pertubuhan itu terdiri daripada latar belakang politik yang berbeza.
“Secara peribadi saya rasakan sukar untuk NGO seperti Perkasa menyertai atau bergabung dengan mana-mana parti politik kerana ahli-ahli Perkasa terdiri daripada latar belakang politik yang berbeza dan ada yang tidak minat politik.
“Mereka menyertai Perkasa adalah kerana Perkasa hanya sebuah NGO yang mempertahankan hak-hak orang Melayu dan Bumiputera lain.
“NGO ini membuka keahlian kepada semua orang Melayu dan Bumiputera tanpa kira fahaman politik,” .
Beliau juga berkata keputusan untuk tidak menyertai BN adalah kerana Perkasa tidak mahu dilihat berpihak kepada mana-mana parti politik di negara ini.
“Jadi jika menyertai BN akan akur dengan cara BN. Ini yang susah kerana selama ini Perkasa bebas menegur mana-mana pihak yang difikirkan menggangu hak-hak orang Melayu dan Bumiputera serta kemuliaan Islam.
“BN pun Perkasa pernah tegur. Umno, MCA, Gerakan, MIC semuanya Perkasa selalu tegur secara terbuka sebelum ini.
“Kalau bersama dalam BN payahlah. Perkasa tidak mahu berpihak kepada mana-mana parti politik. Yang mana tak kena dengan perjuangan Perkasa, kami akan bersuara dan tegur dengan tegas. Tidak kira siapa,” katanya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


TREBEST PLUS CAPSULE - HEBAT !!! HUBUNGI 010-9165803 EN. HUSSEIN dan KLIK GAMBAR PRODUK DI ATAS