salam

Ahad, Disember 12, 2010

Tun Ibrahim Ismail Pahlawan PERKASA


KUALA LUMPUR 11 Dis. – Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini meminta pasukan perubatan di Hospital Angkatan Tentera Tuanku Mizan di sini memberikan rawatan yang terbaik kepada bekas Panglima Angkatan Tentera (PAT), Jeneral (B) Tun Ibrahim Ismail.
Menteri Pertahanan, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi yang menyampaikan pesanan Perdana Menteri ketika melawat Ibrahim di Wad Diraja hospital itu kira-kira pukul 7 malam ini berkata, langkah itu adalah sejajar dengan kedudukan beliau sebagai individu yang banyak berjasa kepada negara.
”Saya datang kerana menyampaikan salam daripada Perdana Menteri yang mengenali secara peribadi Tun Ibrahim dan beliau meminta saya memberitahu pasukan perubatan agar memberikan rawatan yang sebaik-baiknya,” katanya selepas melawat tokoh itu selama kira-kira 15 minit.
Ahmad Zahid berkata, Ibrahim, 88, merupakan anak tempatan kedua yang dilantik sebagai PAT selepas Jeneral (B) Tan Sri Tunku Osman Jewa iaitu dari 1969 hingga 1977 dan beliau juga pernah berkhidmat dalam pasukan Force 136.
“Beliau dirawat di hospital ini sejak tiga bulan lalu kerana sakit tua,” katanya.
“Saya memohon kepada semua pegawai dan anggota Angkatan Tentera Malaysia (ATM) agar mendoakan Tun Ibrahim supaya terus sihat,” katanya.
Ibrahim yang dilahirkan di Johor Bahru pernah berkhidmat sebagai Ketua Pegawai Kerja Majlis Gerakan Negara (Mageran) pada 1969.
Beliau telah menulis sebuah buku dalam bahasa Inggeris bertajuk ‘Have You Met Mariam’ iaitu mengenai kisah hidupnya yang diterbitkan pada 1984.
Ps/– Ybhg. Jeneral (B) Tun Ibrahim Ismail telah melibatkan diri seawal penubuhan PERKASA dan telah melancarkan laman web PERKASA versi pertama. Bersamalah kita mendoakan agar kesihatan Ybhg Tun Ibrahim Ismail kembali pulih. Gambar gambar ketika majlis pelancaran laman web PERKASA boleh di capai dilaman web minag_jinggo

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


TREBEST PLUS CAPSULE - HEBAT !!! HUBUNGI 010-9165803 EN. HUSSEIN dan KLIK GAMBAR PRODUK DI ATAS