salam

Sabtu, Januari 22, 2011

GEMPAR! KELUARKAN MAZLAN ALIMAN DARI FELDA??? MESTI BACA


Melayu tak sedar diri !!!
Mazlan Aliman benar-benar tercabar dengan janji-janji yang diberikan oleh Najib sempena lawatan singkatnya ke Felda Cemplak dan Labis semalam. Habis semuanya diungkit dan disanggahnya. Bahkan dikatakan pula bahawa Felda Cemplak adalah yang termiskin di seluruh Johor kalau tidak pun di Malaysia. 


Kesian sungguh kat anak FELDA yang sudah pun bergelar peguam tetapi masih bermentalitikan dendam kerana rendah diri akibat latar belakang keluarganya bukanlah keluarga kaya tetapi keluarga miskin sehingga terpaksa menyertai FELDA untuk dapat hidup macam orang lain. Barangkali kalau mak bapak Mazlan Aliman tak dapat masuk FELDA, sudah pasti, Mazlan Aliman hari ini mungkin seorang pencari besi buruk yang berkeliaran dari satu tong sampah ke satu tong sampah.
Yang dilaporkan dan mengeluh serta meragui janji Najib Abdul Razak adalah golongan yang berangan yang mereka boleh membina istana di atas awan. Golongan yang bila nak tidur, mula berangan-angan dapat kahwin dengan puteri raja dan berharap benar, duit berlambak jatuh dari langit ke dalam ribaan mereka.


Apa perlu membuktikan bahawa Melayu walau dibantu sampai berak pun dicebok, masih tidak mampu berjaya? Apa seronoknya menunjukkan bukti ketidakjayaan Melayu berniaga sehingga barisan kedai usang menjadi modal untuk mendapatkan penguasaan politik? Bukankah peneroka-peneroka yang mengeluh itu, memperolehi keluasan tanah yang sama seperti peneroka-peneroka berjaya lain di Felda mereka?


Apa yang membezakan antara mereka yang papa kedana itu dengan peneroka yang senang-lenang? Adakah yang papa kedana dan susah itu, sebenarnya golongan yang hanya berpangku tangan dan mengharapkan dengan menjadi peneroka, kerajaan akan menyumbat makanan ke mulut mereka, bahkan mengunyahkan makanan untuk mereka juga?

Sayangnya, FELDA tidak ada skim MENGELUARKAN PENEROKA-PENEROKA MISKIN SESUDAH BERPULUH TAHUN JADI PENEROKA dari tanah rancangan, sebaliknya terus membiarkan mereka jadi pacat, tungau dan sengkenit di situ dengan rungutan-rungutan yang mereka adalah orang susah yang perlu dibantu. Biarpun jumlah mereka sangat kecil, tetapi jumlah yang kecil inilah yang paling kuat bersuara, merungut, mengacum dan berdakyah. Macam Mazlan Aliman jugalah yang gagal menguruskan ladangnya...


Sepatutnya golongan seperti ini tidak ada hak lagi di dalam FELDA. Keluarkan mereka dan gantikan dengan golongan Melayu yang lebih memerlukan. Golongan yang banyak merungut kerana mereka masih susah selepas berpuluh tahun, walau dibantu dengan beratus tan emas pun, habis sahaja emas yang diberi, mereka tetap akan merungut juga. Dengan kata lain, mereka ini miskin harta, bahkan mereka juga miskin ilmu.


Sesekali UMNO dan FELDA wajib bertindak zalim. Selagi Melayu-Melayu bangang seperti ini terus dibantu, selagi itulah Melayu akan terus dicop sebagai peminta sedekah dan bangsa subsidi yang kalau tidak dibantu, bukan sahaja patah gigi, bahkan kemaluan masing-masing pun tak tertegak!!!!


Kesian Mazlan Aliman... takut sungguh dia kalau bantuan datang lagi untuk para peneroka sebab bila bantuan sampai, modal apa lagi dia nak pakai untuk dapatkan kedudukan dalam PAS?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


TREBEST PLUS CAPSULE - HEBAT !!! HUBUNGI 010-9165803 EN. HUSSEIN dan KLIK GAMBAR PRODUK DI ATAS