salam

Khamis, Februari 03, 2011

Dimanakah usaha Pakatan bagi membantu pelajar di Mesir?

images
Ramai yang susah hati dan juga bimbangkan keselamatan para pelajar kita di Mesir. Ini kerana Mesir kini sedang dilanda pergolakan akibat dari pentadbiran dalaman mereka sendiri. Tapi, syukurlah pemimpin-pemimpin negara kita amat prihatin dan berusaha sepenuhnya bagi membantu menyelamatkan kesemua para pelajar kita.
Untuk menguruskan 11,000 rakyat yang dalam kesusahan di luar negara seperti di Mesir ini, ia bukan satu perkara yang mudah. Ini satu tugas yang perlukan kesabaran dan tindakan amat teliti dari Kerajaan Malaysia.
Tetapi, dimanakah usaha dan juga tindakan pihak pembangkang terutamanya dari Nik Aziz, Anwar dan lain-lain didalam isu pelajar kita di Mesir ini? Sekurang-kurangnya, ucapkanlah terima kasih pada pemimpin-pemimpin kerajaan yang sedang mengatur usaha penyelamat.

Lagipun, dikhabarkan hampir kebanyakan pelajar di sana adalah terdiri dari golongan yang pro pembangkang. Ini menguatkan lagi tanggung jawab parti-parti pembangkang untuk bersyukur dan membantu kerajaan didalam usaha menyelamat.
Jangan hanya asyik nak mendoakan bala dan sibuk mengumpulkan rakyat untuk berdemonstrasi mendesak Presiden Mesir untuk meletak jawatan. Ini bukan masanya untuk tunjukkan kebangangan berpolitik, tetapi sebaliknya adalah masa untuk berkerja demi kesejahteraan rakyat.
Seperti sudah menjadi satu tradisi.., pihak pembangkang hanya tahu menunggu kesilapan dan juga kelemahan pihak kerajaan. Ini semua bagi memenuhi agenda politik mereka untuk mengutuk dan memperlekehkan setiap usaha yang dilakukan oleh pemimpin-pemimpin negara.
Rakyat kini sudah bijak menilai. Rakyat kini sudah mampu membezakan pemimpin manakah yang tahu buat kerja dan yang mana hanya tau bercakap sahaja. Kerajaan Barisan Nasional kini berusaha bersungguh-sungguh untuk selamatkan setiap individu warganegara Malaysia di Mesir.
Sedangkan pihak Pakatan hanya tahu menyalak tanpa melakukan apa-apa bagi meringankan beban yang ditanggung oleh pihak kerajaan. Apatah lagi untuk mententeramkan kerisauan keluarga pelajar-pelajar kita yang sedang bimbang tentang nasib anak-anak mereka.
Inilah bezanya diantara pemimpin yang tahu buat kerja dengan pemimpin yang hanya pandai bercakap sahaja. Pemimpin kerajaan sudah memikirkan mencari strategi dan cara untuk mengeluarkan serta memindahkan warga Malaysia. Pihak pembangkang pula sibuk bertungkus lumus mengajak orang ramai mengadakan demonstrasi.
Jika diteliti, adakah dengan cara berdemonstrasi seperti yang dilakukan oleh puak Pakatan akan mampu menyelamatkan para pelajar kita di Mesir?
Bukti sudah jelas didepan mata yang pemimpin-pemimpin Pakatan langsung tak tahu berfikir untuk buat kerja. Yang mereka tahu hanyalah untuk menambahkan kesusahan yang ada didalam negara.
Sebab itulah mereka-mereka ini tidak pernah diizinkan oleh Allah untuk menjadi pemimpin utama didalam negara. Puak-puak ini akan hanya membawa kemusnahan jika diberikan kuasa pada mereka. Lihat sahaja contoh dibeberapa negeri yang mereka tadbir sekarang sebagai renungan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


TREBEST PLUS CAPSULE - HEBAT !!! HUBUNGI 010-9165803 EN. HUSSEIN dan KLIK GAMBAR PRODUK DI ATAS