salam

Selasa, Disember 07, 2010

Pendakwaan Khir bukti SPRM tidak pilih bulu , peluang bersihkan dirinya dari fitnah pembangkang


Semalam berita memuatkan bekas MB Selangor , Datuk Seri Khir Toyo dihadapkan ke Mahkamah Sesyen Shah Alam atas tuduhan mendapatkan untuk saya dan isteri suatu barang berharga dengan suatu balasan yang beliau ketahui tidak mencukupi iaitu dua lot tanah dan sebuah rumah yang terletak di alamat no 8 & 10, Jalan Suasa 7/1 L, Shah Alam, daripada Ditamas Sdn Bhd melalui pengarah Ditamas, Shamsuddin Hayroni, dengan harga RM3.5 juta, sedangkan hartanah itu telah dibeli oleh Ditamas pada 23 Disember 2004 dengan harga RM6.5 juta.

PB melihat pendakwaan rasuah terhadap pemimpin BN ini menunjukkan bahawa Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) bersikap telus dan tidak 'pilih bulu' dalam menjalankan tugas. Ini bercanggah dengan tuduhan Pakatan Rakyat yang dalam ceramah-ceramah mereka bahawa bila SPRM menangkap pemimpin mereka berhubung rasuah , terus akan dituduh SPRM pilih bulu dan tidak telus .

Reaksi Dr Khir juga bagi PB menunjukkan keyakinan terhadap dirinya yang boleh dikatakan bersedia untuk menghadapi pendakwaan ini . Selain itu , pendakwaan ini juga menurutnya boleh memberi peluang kepadanya untuk menjelaskan sepenuhnya isu ini di Mahkamah serta peluang membersihkan dirinya .

Ini kerana sebelum ini wakil rakyat kerajaan negeri Selangor menerusi Adun Sekinchan Ng Suee Lim menuduh rumah yang dibelinya sekarang itu berharga RM 24 juta. Jadi , jika mahkamah mendapati beliau tidak bersalah , ternyata tuduhan Adun DAP selama ini adalah fitnah dan pembohongan .

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


TREBEST PLUS CAPSULE - HEBAT !!! HUBUNGI 010-9165803 EN. HUSSEIN dan KLIK GAMBAR PRODUK DI ATAS